רוכשים דירה? יכול להיות שכדאי לכם לבצע שמאות מוקדמת למשכנתא. שמאות מוקדמת היא תהליך בו אנחנו פונים לשמאי מקצועי על מנת שיעריך את שווי הנכס עוד לפני הפנייה אל הבנקים. שמאות מוקדמת היא יקרה יותר משמאות רגילה.

אז באילו מקרים היא בכל זאת יכולה לחסוך לנו כסף, ואיך עושים את זה נכון? כל הפרטים במאמר הבא, שנכתב עבורכם, על ידי המומחים של אישורי.

מה היא שמאות מוקדמת למשכנתא?

בתהליך שמאות סטנדרטי, השמאי מטעם הבנק מגיע לנכס שאתם רוכשים ומעריך את השווי שלו. הבנק מתבסס על השווי של הנכס בשמאות וגוזר ממנו את סכום המשכנתא שהוא מאשר לכם. למשל, אם הנכס שלכם הוערך במיליון שקלים והבנק אישר לכם 75% מימון – תוכלו לקבל משכנתא בגובה 750,000 ש”ח.

מה ההבדל בין שמאות מוקדמת לשמאות רגילה?

בתהליך רגיל תוכלו לעשות את השמאות רגע לפני ביצוע המשכנתא, אחרי שבחרתם עם איזה בנק ללכת ואחרי שכבר חתמתם על חוזה הרכישה של הנכס.

אבל יש מקרים בהם חשוב לבצע שמאות מוקדמת. שמאות זו היא יקרה יותר מכיוון שהיא ללא הפנייה מהבנק. אך, היא עלולה להוציא אותם ממצבים מאוד בעייתיים שעלולים לעלות לכם המון כסף. 

שמאות מוקדמת למשכנתא

מתי כדאי להזמין שמאי לפני חתימה על חוזה רכישה?

כפי שכבר אמרנו, שמאות מוקדמת למשכנתא היא לא דבר אשר הכרחי לעשותו בכל תהליך של רכישת דירה. אז מתי כן? הנה שני מקרים לדוגמה, שבהם כדאי לפנות לשמאי עוד לפני שפונים אל הבנק.

אחוז מימון מקסימלי

ביצוע שמאות מוקדמת למשכנתא, כלומר טרם חוזה הרכישה, חשובה מאוד בעיקר ברמת הערכת שווי נכס לטובת מתן משכנתא מצד הבנקים השונים. זכרו כי אחוז המימון (75% לרוכשים דירה ראשונה, 70% למשפרי דיור ו-50% למשקיעים) שבנק מאשר הוא משווי שמאות או סכום רכישה בחוזה, הנמוך מבין השניים. 

דירות ישנות או דירות מחולקות

ביצוע שמאות טרם חוזה רכישה חשוב גם כאשר הדירות הן דירות ישנות או מחולקות כדי לוודא שמדובר בנכס שניתן לקבל עליו משכנתא לדיור.

מהן הסכנות של ויתור על שמאות מוקדמת?

במצב בו אדם לוקח משכנתא במימון מקסימלי או כמעט מקסימלי, מומלץ לבצע שמאות מוקדמת. אם ובמידה השמאי יעריך את הנכס במחיר נמוך משווי בחוזה הרכישה, הרוכש יכול למצוא עצמו חשוף לבעיית הון עצמי ו/או הפרת חוזה.

כלומר, אם לקחתם משכנתא במימון מקסימלי וגיליתם רק ברגע האחרון שערך הדירה גבוה משחשבתם - אתם תמצאו את עצמכם בבעיה מעיקה מאוד, בלשון המעטה. 

את הסכום הנותר לו התחייבתם תצטרכו לקבל במערכות החוץ בנקאיות, שם הריביות מאוד יקרות. דבר זה יכול לפגוע ביחס ההחזר שלכם. 

שמאות מוקדמת עם אישורי משכנתאות

אישורי היא פלטפורמה חדשנית, אשר משנה מקצה לקצה את עולם ייעוץ המשכנתאות. באמצעות שימוש בכלים טכנולוגיים, אישורי מאפשרת לכם לקבל ייעוץ ברמה הגבוהה ביותר, מאנשי המקצוע המנוסים ביותר. כל זאת תוך שמירה על מחיר שווה לכל נפש ושירות אישי וקפדני.

אנחנו מאמינים שייעוץ משכנתאות שקול והוגן הוא דבר שכל בעל דירה או אדם העומד לפני רכישה צריך שיהיה לו. לכן, בנינו את המערכת המתקדמת שלנו. פנו אלינו עוד היום דרך האתר לפרטים נוספים - אנחנו כאן עבורכם בכל שאלה או בקשה.