הלוואת זכאות היא הלוואה בתנאים מצויינים, אשר יכולה להפוך את החלום של רכישת דירה למציאות! מי זכאי להלוואה זו, איך מקבלים אותה, ואיך זה שאתם שומעים על זה רק עכשיו?

במאמר הבא תוכלו לקרוא את כל הפרטים החשובים, שיעזרו לכם להבין אם אולי גם אתם יכולים לרכוש דירה בתנאים משתלמים.

מי זכאי להלוואת זכאות?

ראשית, חשוב לדעת שרק מי שאין לו דירה רשאי לקחת הלוואת זכאות. הלוואה זו אינה מיועדת לרוכשי דירה שנייה. אחרי ששמנו את זה על השולחן, הנה הקריטריונים האחרים, שאם לפחות אחד מהם תקף לגביכם - זכיתם!

  • זוגות נשואים, או ידועים בציבור בעלי משק בית משותף
  • נכים מעל גיל 21
  • עולים חדשים
  • משפחות חד הוריות
  • יחידים מעל גיל 30
  • בעלי שירות צבאי או לאומי בני 21 ומעלה, הרוכשים דירה באזורים המיועדים לפיתוח מטעם משרד הבינוי והשיכון

מה הדברים שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך?

ריביות והחזרים

  • הלוואת זכאות הינה הלוואה בריבית קבועה וצמודה למדד. הריבית תחושב לפי 0.5% פחות ממוצע ריביות המשכנתא שמתפרסם בנק ישראל ולא תעלה על 3% במקסימום.
  • תקופת החזר המשכנתא היא עד ל-30 שנה, עם אפשרות קיצור לתקופות של 10, 15, 20 או 25 שנה.
  • ניתן לפרוע הלוואה זו בכל זמן נתון ללא עמלת פירעון מוקדם.

הנחות והטבות

  • ניתן לקבל הנחה משמעותית על שמאות בהלוואה, והנחה גדולה יותר בעמלות פירעון במסלולים האחרים בתמהיל.
  • במקרה של מימוש הנכס, יהיה קשה יותר "להוציא אתכם" מהנכס, היות ויש כאן הלוואה מטעם המדינה.

הלוואת זכאות

איך אני יודע מה גובה ההלוואה שאני זכאי לה?

את החישוב של גובה הלוואת הזכאות ניתן לבצע בקלות ובזריזות באמצעות מחשבון הזכאות, אותו תמצאו באתר זה. שימו לב שהמחשבון הוא רק כלי עזר, ואין להסתמך על התוצאות שלו באופן מלא.

אם אתם רוצים ייעוץ אמין, איכותי, בלי לשלם הון תועפות ואפילו בלי לצאת מהבית - אישורי היא הפלטפורמה היחידה מסוגה שמעניקה לכם ייעוץ השקעות דיגיטלי, מעודכן, שאפשר לסמוך עליו.

מהי הלוואת מקום או מענק מקום?

הלוואת זכאות היא לא ההטבה היחידה שמגיעה לרוכשי הדירות - במקרה של רכישת דירה בפריפריה, יכול להיות שמגיעה לכם גם הלוואת מקום או מענק.

המענק הוא סכום כסף חד פעמי שניתן במטרה לסייע לרכישת הנכס. הוא מופיע כהלוואה תמהיל המשכנתא אך בפועל הרוכשים לא משלמים את ההלוואה הזו כל עוד הם מתגוררים בדירה לאורך כל תקופת המענק.

מענק מקום או הלוואת מקום נקבעים בראש ובראשונה על פי מיקומו הגיאוגרפי של הנכס ובהתאם לרשימה של משרד הבינוי והשיכון. הרשימה מתעדכנת מעת לעת גם במיקומים וגם בסכומים שניתן לקבל במענק.

ברוב המקרים, המענק ניתן באזורי פריפריה ומעבר לקו הירוק כאשר המטרה העיקרית היא לפתח את המקום ולתרום לגידולו.

המענק אינו קשור להלוואת הזכאות ובשילוב של הלוואת זכאות ומענק מקום, ניתן להגיע לאחוז מימון של עד 95% משווי הנכס.

איך אני יודע אם מגיע לי מענק או הלוואת מקום?

באתר הרשמי של משרד הבינוי והשיכון תוכלו למצוא הסבר מפורט וברור שיעזור לכם להבין אם מגיעה לכם ההטבה, ואם כן - באילו סכומים.

לסיכום - השורה התחתונה

הלוואת זכאות, הלוואת מקום ומענק מקום הן הטבות משמעותיות, שעבור צעירים רבים יכול להוות את התמיכה שהם כל כך זקוקים לה בדרך לרכישת דירת המגורים שלהם. במציאות הכלכלית של היום, רבים נאבקים כדי לצבור את ההון הראשוני לרכישת דירה, כאשר למעשה קיימת אפשרות של מימון מהלוואות בשיעור של עד 95% ממחיר הנכס!

אנחנו באישורי כאן עבורכם, עם ייעוץ דיגיטל וטכנולוגי מתקדם ויועצי המשכנתאות הטובים ביותר בארץ, כדי לתת את ההזדמנות שמגיעה לכם לרכישת דירה בתנאים הטובים ביותר שאפשר.