קניית נכס ללא הון עצמי. האם זה באמת אפשרי?

אם גם בכם התעורר החשק לקנות דירה, אך אין לכם כמה מאות אלפי שקלים זמינים לקניית נכס, בטח שמעתם על האפשרות של קניית דירה ללא הון עצמי.
בכל גוף פיננסי אליו תפנו במטרה ליטול משכנתא ידברו על כך שיש צורך באחוז מסוים של הון עצמי שהוא נגזרת ממחיר הנכס. איך ייתכן שניתן לרכוש דירה ללא הון עצמי כלל או עם הון עצמי נמוך משמעותית?
איך תדעו אם זה מתאים גם לכם? לפני שאתם ממהרים לחפש דירות עצרו. במאמר הבא אנחנו הולכים לתת לכם טיפים חשובים בעזרתם תוכלו להבין האם עסקה מסוג זה מתאימה גם לכם.

עסקת קניית נדלן ללא הון עצמי - האם גם אתם יכולים ?

רגע לפני שנבין איך עסקה ללא הון עצמי עובדת, חשוב שנבין למי עסקה של קניית דירה ללא הון עצמי מתאימה. עליכם להבין לעומק את המצב הפיננסי שלכם- האם אתם יכולים להתחייב להוצאה חודשית גדולה מבלי להגיע לגירעון חודשי.

שבו וחשבו כמה אתם מרוויחים בכל חודש? מהן ההוצאות החודשיות הקבועות שלכם? האם יש לכם הלוואות? אם כן, כמה אתם מחזירים עליהם בכל חודש וכמה חודשים עוד נשארו? האם אתם גרים בשכירות? אצל ההורים? משלמים משכנתא?

במידה והגעתם למסקנה שאתם כמעט ולא מצליחים לשים בצד, תחשבו האם יש לכם דרך להגדיל את ההכנסות החודשיות שלכם או להקטין את ההוצאות החודשיות שלכם?

ככל שתבינו לעומק את התזרים החודשי שלכם ותוודאו שיש לכם מאיפה להוציא כמה אלפי שקלים למען המטרה  הראוייה - קניית דירה משלכם, כך תוכלו לעשות עסקה זו בכמה שפחות סיכונים, בצורה חכמה ובביטחון רב יותר.

קניית נכס ללא הון עצמי - מה נוכל לקבל מהבנקים?

הבנקים בישראל כפופים לנהלי בנק ישראל אשר קובע את אחוז אחוז המימון שתקבלו ממחיר הדירה.

דירה ראשונה / יחידה

אם זו הדירה הראשונה או היחידה שלכם תוכלו לקבל מהבנק מימון גבוהה של עד 75 אחוז משווי הנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש. למשל. אם הנכס שתרצו לרכוש שוויו מיליון שקלים, תוכלו לקבל מהמערכת הבנקאית 750 אלף שקלים. ואת 25 האחוז הנותרים תצטרכו לגייס.

משפרי דיור - דיור חליפי

אם כבר יש לכם דירה בבעלותכם ותרצו למכור אותה ולהשתדרג בחדשה תוכלו לקבל מימון של עד 70 אחוז משווי הדירה הנרכשת. שימו לב שעליכם למכור את הדירה שלכם עד 24 חודשים מביצוע העסקה לדירה החדשה. את 30 האחוז הנותרים עליכם לגייס.

דירה שנייה - דירה להשקעה

אם כבר יש בבעלותכם דירה ותרצו לרכוש אחת נוספת מבלי למכור את הקיימת. תוכלו לקבל מימון של עד 50 אחוז משווי הדירה החדשה ואת ה50 אחוז הנותרים תצטרכו להשלים מכיסכם.

איך נגייס הון עצמי לעסקאות נדלן ?

לאחר שהבנו כיצד המערכת הבנקאית עובדת וכמה כסף נקבל ממנה, עלינו להבין כיצד נצליח לגייס את שאר הכסף.

אפשרות ראשונה לגיוס הון עצמי היא בעזרת עזרה בשעבוד נכס של המשפחה מדרגה ראשונה

בדקו האם לאחד מבני משפחתכם בדרגה ראשונה יש דירה בבעלותו, והאם קיימת עליה משכנתא. ניתן לתת עד 50% מימון. במידה והם יסכימו  ואחוז המימון מאפשר, הם יוכלו למשכן את הדירה שלהם ולקבל תמורתה עד 50 אחוז משווי הנכס כהלוואה לכל מטרה לצורך עזרה לבן משפחה. 

לדוגמא: אם יש להם נכס בשווי מיליון שקלים ללא משכנתא או הלוואות. הם יוכלו לקבל 500 אלף שח מהבנק על מנת לעזור לכם לרכוש את הדירה שלכם.

אפשרות שנייה לגיוס הון עצמי היא הלוואה לגיוס הון עצמי

נניח ותרצו לרכוש נכס ראשון בשווי מיליון שקלים. הבנק מאפשר לכם לקבל 750 אלף שקלים. אתם צריכים לגייס 250 אלף שקלים נוספים.
תוכלו לגשת לבנק אחר ולבקש 250 אלף שקלים כהלוואה מסחרית.
תוכלו לגשת לבנק בו מתנהל העו"ש שלכם/ חברת אשראי ולבקש 250 אלף שקלים כהלוואה.
תוכלו לגשת לחברה חוץ בנקאית ולבקש משכנתא נוספת על אותו הנכס שאתם תרכשו בדרך כלל עד 85% מימון . אפשרות זו היא אפשרית מכיוון שחברות חוץ בנקאיות לא כפופות לרגולציה של בנק ישראל.
תוכלו לקבל הלוואה מקופת הגמל או קרן ההשתלמות שלכם, כ70-80 אחוז מהכסף שיש לכם בחיסכון אם הכסף נזיל. ועד 30-50 אחוז אם הכסף אינו נזיל.

שימו לב, הלוואות אלה בדרך כלל עם ריביות גבוהות יותר מהלוואות משכנתא במערכת הבנקאית. ולכן, עליכם לעשות תכנון נכון וחכם של הלוואת המשכנתא כך שלא תזרקו כסף לפח הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

תכנון עסקת נדל"ן עם אישורי

בכל עסקת נדלן יש צורך בתכנון נכון של העסקה וההחזרים שלה על מנת לייעל את לוח הזמנים ולבצע את המהלך במקסימום חסכון בטווח הקצר ובטווח הארוך. במיוחד בעסקאות מסוג זה, אנו ממליצים להתייעץ עם המומחים של אישורי באופן דיגיטלי ולקבל תכנון פיננסי המכיל את כל האפשרויות הנכונות עבורכם.

התחילו כבר עכשיו עם השאלון הדיגיטלי שלנו!