חושבים לבצע פירעון מוקדם של משכנתא? אתם לא לבד. פעמים רבות מגיעות אלינו צרות טובות: סכום כסף גדול שהופיע פתאום יש מאין, חיסכון שנפתח, הצלחה בלתי צפויה בעבודה, ועוד.

אם שפר עליכם מזלכם ונחתו עליכם כמה עשרות אלפי שקלים, פרעון משכנתא יכולה להיות דרך טובה לנצל אותם - אבל כמו כל דבר אחר בעולם הפיננסים, יש לעשות זאת בזהירות ובחכמה. אז מה צריך לדעת לפני שרצים עם הכסף לבנק? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

מה הוא פירעון מוקדם של משכנתא?

פירעון מוקדם של המשכנתא הוא מצב בו משק בית או אדם בודד, מעוניין להחזיר את הלוואת המשכנתא שלקח מוקדם יותר מאשר מה שנקבע בהסכם הראשוני שנחתם מול המלווה (כלומר, הבנק). לכאורה, מדובר בתהליך פשוט, אך יש לבצע אותו בזהירות כדי לצמצם את העמלות שאנחנו עתידים לשלם בגין הפעולה הבלתי צפויה. 

בנוסף, עלינו להחליט אם אנחנו מעוניינים בהחזר משכנתא מוקדם שבו תקופת המשכנתא מתקצרת, או בהחזר שבו תקופת המשכנתא נשארת זהה אך ההחזר החודשי יורד.

האם פרעון מוקדם כרוך בעמלה?

כן. עליכם לשים לב - במידה ותרצו לפרוע חלק מהמשכנתא מוקדם יכול להיות שעליכם יהיה לשלם עמלות פירעון מוקדם.

כמה משלמים על פירעון מוקדם?

עמלת פירעון מוקדם של משכנתא היא דבר שנמצא כמעט בכל הסכם. כדי לנסות ולצמצם את העמלה הזו למינימום, מומלץ להיוועץ בגורם מקצועי מטעמכם. יועצי המשכנתאות של אישורי ישמחו לעמוד לצדכם ולסייע לכם לבחור את הדרך הטובה ביותר להחזר משכנתא מוקדם ומשתלם.

פירעון מוקדם למשכנתא

באילו מקרים כדאי לבצע פירעון מוקדם?

פירעון מוקדם של משכנתא הוא אפשרות מומלצת כמעט בכל מקרה של קבלת סכום כסף גדול: ירושה, פתיחת קרן השתלמות, מענק משמעותי מהעבודה, סיוע מהמשפחה, ועוד. כשאנחנו פורעים את המשכנתא אנחנו חוסכים חלק ניכר מהריביות שהיינו אמורים לשלם.

הרי אנחנו מורידים את תקופת ההלוואה וכמובן מורידים את קרן ההלוואה. בסך הכל, הריבית מצטמצמת. 

או במילים אחרות: הפרעון המוקדם מוריד את הריבית שאתם משלמים כל חודש, ובאופן כללי חוסך הרבה כסף בהסתכלות לטווח הארוך.

מתי לא כדאי לבצע פירעון מוקדם?

אם יש לכם חובות קודמים, שהריבית עליהם היא גבוהה יותר ממה שאתם משלמים על המשכנתא, יש לטפל בהם לפני שאתם פונים לביצוע פירעון מוקדם. מעבר לכך, מומלץ לשוחח עם יועצי המשכנתאות של אישורי כדי לשקלל את כל הגורמים והשיקולים. 

באישורי אנחנו נבדוק לך כמה כסף תחסוך במידה ותכסה חלק מהמשכנתא כך שתוכל לבדוק אלטרנטיבות אחרות שאולי יכולים להניב לך תשואה טובה יותר.

מה עדיף - להוריד בתקופת המשכנתא או להוריד בהחזר החודשי?

כשאתם פורעים את המשכנתא מוקדם מן הצפוי, אתם צריכים לבחור האם להשאיר את תקופת המשכנתא כמו שהיא ולהוריד בהחזר החודשי או להקטין את תקופת המשכנתא ולהשאיר החזר חודשי קבוע.

ישנם מספר שיקולים המרכזיים שצריכים להנחות אתכם בבחירה זו - החל מההכנסה החודשית שלכם ועד לעמלות הפרעון המוקדם. לפני שמבצעים החלטה, יש להתייעץ עם גורמים מקצועיים. יועצי המשכנתאות של אישורי הם בעלי שנים ארוכות של ניסיון ובקיאות בתחום הפיננסים, ויסייעו לכם בכל שאלה.

פירעון משכנתא עם אישורי משכנתאות

אם אתם רוצים את הייעוץ הטוב ביותר בכל מה שקשור למשכנתאות, פרעון מוקדם, ועוד, אנחנו באישורי כאן עבורכם. אנחנו משתמשים בכלים טכנולוגיים מתקדמים כדי להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר, בתנאים משתלמים, ובלי לוותר על אנשי מקצוע מנוסים מצמרת השוק הישראלי.

פנו אלינו עכשיו דרך האתר לקבלת פרטים נוספים.