מעוניינים לשפץ את הבית, לעזור לילדים לקנות דירה, או בכלל לצאת לטיול מסביב לעולם? אם יש לכם נכס בבעלותכם, זה בהחלט אפשרי. משכנתא לכל מטרה תעזור לכם להגשים את כל החלומות, גם אם הם קצת יקרים.

איך מקבלים הלוואה לכל מטרה בתנאים הטובים ביותר? בכתבה הבאה נסביר לכם על התהליך מול הבנקים.

 

מה היא משכנתא לכל מטרה?

משכנתא לכל מטרה היא למעשה הלוואה בתנאים מצויינים אשר ניתנת לכם על חשבון הנכס שבבעלותכם. גובה ההלוואה הינו עד חצי מערך הדירה, ותקופת ההחזר היא לרוב בין חמש לעשרים וחמש שנים - תלוי בצרכים שלכם, ביכולת ההחזר ובתנאים שמאשר לכם הבנק. 

זו היא דרך יעילה מאוד לגייס מימון לצרכים שונים עבור מי שיש בבעלותו נכס נדל"ני - ולכן נקראת גם "הלוואה לכל מטרה". עם זאת, יש לדעת כי ההלוואה אינה ניתנת למטרת השקעה בדירה שנייה.

דוגמאות למצבים בהם מומלץ לקחת את המשכנתא

  • טיפול רפואי נדרש

  • שיפוץ או חידוש הבית

  • סגירת חובות והלוואות עם ריביות גבוהות (נקרא גם איחוד הלוואות)

  • סיוע לילדים לרכוש נכס משלהם 

  • השקעה בפתיחת עסק

 

ההבדל בין הלוואה כנגד הנכס להלוואה רגילה

הלוואה לכל מטרה אשר ניתנת על חשבון הנכס, מאפשרת לבנק להיות רגוע בידיעה שאתם תוכלו להחזיר את הסכום במלואו (הרי הנכס שלכם שווה לפחות כפול מהסכום שלוויתם). לכן, הוא לרוב יאשר לכם את ההלוואה בקלות רבה יותר וגם בתאים טובים יותר מאשר ללא שיעבוד של הנכס.

בנוסף, הלוואה לכל מטרה ניתנת למגוון צרכים, אך לא לרכישת דירה נוספת. 

מלבד הנקודות שהוזכרו לעיל, משכנתא לכל מטרה היא די דומה למשכנתא רגילה - הן מבחינת תהליך הקבלה שלה מהבנק והן מבחינת גובה המימון (כלומר, סכום ההלוואה).

משכנתא לכל מטרה

ואם כבר יש לי משכנתא, ואני מעוניין לקחת אחת נוספת?

אם עדיין לא סיימתם את תשלומי המשכנתא למטרות דיור ועכשיו אתם מעוניינים לקחת משכנתא לכל מטרה, כדאי מאוד שראשית כל תבדקו האם לא יותר משתלם לכם לבצע תהליך של מחזור משכנתא. במסגרת תהליך זה אתם למעשה משנים את התנאים של המשכנתא הראשונה. 

עם זאת, במקרים מסוימים אפשר ורצוי לבחור בדרך של לקיחת הלוואה לכל מטרה אשר מתווספת אל המשכנתא הראשונה (שהיא למעשה משכנתא למטרות מגורים). הדבר תלוי במידה רבה במצב האישי, ביכולות ובצרכים. לפרטים נוספים, אנחנו ממליצים לכם לפנות אל יועצי המשכנתא של אישורי. 

 

התהליך של קבלת משכנתא לכל מטרה

כפי שכבר כתבנו, הגובה של משכנתא לכל מטרה הוא עד 50 אחוזים משווי הנכס - כך שבתור התחלה כדאי לכם לבצע הערכת שווי נכס מקצועית בעזרת שמאי מקרקעין. לאחר מכן, מתחיל התהליך מול הבנקים

מה כולל תהליך קבלת המשכנתא מהבנק?

התהליך של קבלת משכנתא לכל מטרה כולל הערכת שמאי על ידי הבנק, קבחת אישורים עקרוניים, וכמובן גם השוואה בין מספר בנקים ומיקוח לקבלת תנאים טובים יותר. מומלץ לבצע את התהליך הסופי בעזרתו של איש מקצוע.

 

משכנתא או הלוואה לכל מטרה עם אישורי

בין אם אתם מעוניינים לקבל משכנתא לכל מטרה, משכנתא לדיור, הלוואה, ייעוץ או כל דבר אחר, אנחנו באישורי כאן כדי לענות על כל הצרכים הפיננסיים שלכם. 

יועצי המשכנתאות שלנו משתמשים בשילוב מנצח של טכנולוגיה וניסיון מקצועי על מנת להעניק לכל לקוח ולקוח שירות מהיר, משתלם וכמובן איכותי ללא פשרות.

מעוניינים? צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות תיבת הפניות שבאתר, ותענו בהקדם.