כשניגשים לתהליך של קבלת משכנתא, האישור העקרוני הוא אחד מהשלבים החשובים והרגישים. זאת מכיוון שמעורב בו פרמטר של זמן - מרגע שקיבלתם את האישור, עומדים לרשותכם מספר מוגבל של ימים, במהלכם תידרשו לבצע משימות או לשמור על הנתונים הקיימים בחשבון הבנק שלכם.

מה זה אומר בפועל, ואיך נבצע את תהליך האישור העקרוני בצורה החכמה ביותר? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

מהו אישור עקרוני?

אישור עקרוני הוא מסמך בו הבנק מתחייב להעמיד לכם אשראי בהתאם להצהרותיכם והמסמכים שהצגתם. במסמך זה מפורטים הסכום אותו הבנק מעמיד לרשותכם בהתאם להצהרת ההון העצמי שלכם, הכנסותיכם ועלות הנכס.

חשוב לדעת שכל עוד האישור העקרוני בתוקף, הבנק מתחייב להעניק לכם משכנתא על פי מה שכתוב בו. כל אדם שבכוונתו לרכוש דירה, הינו זכאי לקבלת אישור עקרוני מהבנקים.

 

מה כוללת הרפורמה של ספטמבר 2022?

כחלק מרפורמה חדשה איתה יצא בנק ישראל, החל מחודש ספטמבר 2022, האישור העקרוני יכלול 3 תמהילים אחידים לכל הבנקים ועוד תמהיל אחד ייחודי.

התמהיל הייחודי הוא המקום בו אנחנו באישורי נכנסים לתמונה, ומתאימים לכל לקוח את התמהיל הנכון לו. התמהיל מפרט את מסלולי המשכנתא, את תקופת המשכנתא ואת הריביות.

אישור עקרוני למשכנתא

מהו התוקף של אישורים עקרוניים?

לכל אחד מהאישורים הללו יש תוקף המוגבל בזמן:

אישור עקרוני למשכנתא

התוקף של האישור העקרוני למשכנתא הוא 45-90 ימים - תלוי בבנק. כלומר, הבנק מתחייב בפניכם שאם דבר לא ישתנה מהצד שלכם (מבחינת הנתונים שהצהרתם עליהם וכו'), הוא מוכן להעמיד לטובתכם את המשכנתא.

אישור עקרוני לריביות

התוקף של הריביות באישור העקרוני הינו ל-24 ימים קלנדריים (לא ימי עסקים), כאשר עליכם להשלים במשך תקופה זאת להשלים לא מעט משימות.

אחרי הביצוע, הבנק מעביר את התיק לבחינה - דבר אשר לוקח שלושה או ארבעה ימים לפחות. כלומר, במידה ולא לקחת את המשכנתא בתוך 24 ימים מרגע הצעת הריבית, לבנק יש זכות לשנות את ריביות המשכנתא לפי דעתו ולפי השינויים בשוק.

 

מאריכים את תוקף האישור לפני פתיחת התיק

אתם יכולים לבקש להאריך את תוקף הריביות לפי שיקול דעתו של הבנק. כמו בכל תחום, גם כאן יש משמעות גדולה להיבט התחרותי ולהשוואת מחירים.

איך לשפר את תנאי הריבית?

הדרך הטובה ביותר היא לשפר את תנאי הריבית שקיבלתם היא על ידי הצגה של הצעה טובה מבנק אחר. לאחר מכן, ניתן לחדש את ההצעה שקיבלתם ל-24 יום נוספים, על מנת שיהיו לכם 24 ימים מלאים לביצוע משימות המשכנתא. נשמע מסובך? אל דאגה, אנחנו באישורי נוכל ללוות אתכם בכל שלב בתהליך.

 

אישור עקרוני ויצירת תמהיל עם אישורי משכנתאות

אישורי היא חברה לייעוץ משכנתאות ששוברת את כללי השוק. תשכחו מכל מה שידעתם - מהיום, ייעוץ משכנתאות יכול להיות מהיר, מקצועי, אמין, בטוח, והכי חשוב - משתלם. בעזרת כלים דיגיטליים מתקדמים ועבודה עם יועצי משכנתאות בעלי שנים רבות של ניסיון, אנחנו מבטיחים ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר.

המודל הדיגיטלי

אנחנו עובדים במודל חדשני, ודוגלים בשמירה על מחירים הוגנים, בלי לגבות סכומי עתק כפי שהיה נהוג בענף ייעוץ המשכנתאות עד היום. עם אישורי משכנתאות, אין צורך להסתובב בין בנקים.

אנחנו עובדים באופן דיגיטלי, מה שאומר שכל המידע וכל המסמכים יגיעו אליכם למייל מבלי שתצטרכו לצאת מהבית.

הדרך אל דירת החלומות שלכם - מתחילה כאן!