מתכוננים לקנות דירה? אחד המושגים שחשוב ביותר שתכירו הוא אחוז מימון במשכנתא. אחוז המימון הוא למעשה הסכום שאתם מקבלים כהלוואה מהבנק, או יותר נכון - החלק שהסכום הזה מהווה מתוך המחיר הכולל של הדירה.

אם זה נשמע לכם מבלבל, אתם לא לבד. בדיוק בשבילכם כתבנו את המאמר הבא, שיענה על כל השאלות החשובות. זכרו שאנחנו באישורי משכנתאות נשמח לעזור לכם להשיג את אחוז המימון הטוב ביותר.

אחוז מימון במשכנתא - מה זה אומר?

כאשר אתם רוכשים דירה, ניתן לחשוב על התשלום כמחולק לשני חלקים. החלק הראשון הוא ההון העצמי שאתם מגיעים איתו, והחלק השני הוא ההלוואה שאתם מקבלים מהבנק לטובת רכישת הנכס. את ההלוואה הזו תצטרכו להחזיר במשך מספר שנים קבוע מראש, ובתוספת ריבית. זהו למעשה אחוז המימון של המשכנתא.

מה אני יכול לעשות כדי לקבל אחוז מימון טוב יותר?

הבנקים נותנים אחוזי מימון למשכנתא בהתאם למשתנים שונים, אחד מהם הוא רמת ההכנסה שלכם. אם אתם רוצים לקבל אחוז מימון טוב יותר, שווה לנסות ולהגדיל את ההכנסה בתקופה הקודמת לבקשת האישור העקרוני.

מדרגות מימון במשכנתא

כדי לקבוע כמה ריבית אתם הולכים לשלם, הבנק מחלק את אחוז המימון במשכנתא לשלוש מדרגות. המדרגה הנמוכה ביותר, כלומר אחוז מימון של עד 45 מסכום הנכס הכולל, היא בעלת הריבית הנמוכה ביותר. המדרגה השניה, כלומר אחוז מימון של בין 45-60 מהסכום הכולל, היא בעלת ריבית בינונית. המדרגה השלישית והיקרה ביותר היא של 60-75 אחוזים.

האם ניתן לקבל אחוז מימון גבוה יותר מ-75?

במקרים מסויימים, ניתן גם להשיג אחוז מימון של בין 75 ל-90, אך פריווילגיה זו היא נדירה למדי. אתם מוזמנים לפנות למומחים של אישורי דרך אתר זה לקבלת פרטים נוספים.

אחוז מימון במשכנתא

מתי כדאי לקחת באחוז מימון גבוה יותר?

האם אחוז מימון במשכנתא שהוא גבוה, הינו הכרחי לרכישת דירה? לא בהכרח. קיימות מספר דרכים לגייס הון עצמי שיאפשרו לחלקנו לרכוש דירה גם אם הבנקים מאשרים רק אחוז מימון נמוך. עם זאת, אחוז מימון גבוה יכול לעזור מאוד במקרים רבים: החל מהון עצמי נמוך ואי רצון לקחת הלוואות נוספות, ועד למינוף של הון עצמי גבוה, במקרה שיש כזה.

מינוף הון עצמי

נהוג לחשוב כי כדאי להגיע עם הון עצמי גדול, ולקחת אחוז מימון משכנתא נמוך. אך למעשה, גם אם יש בידיכם הון עצמי גדול, לעתים לקיחת משכנתא בעלת אחוז מימון גבוה יכולה לתת לכם את האפשרות למנף ולהשקיע את ההון העצמי שלכם ולהרוויח עליו אחוז יותר גבוה ממה שהייתם משלמים במידה והייתם מכניסים אותו לתשלום ההון העצמי ברכישת הנכס העתידי שלכם.

בצורה זו, תוכלו למנף את ההון העצמי, וסכום הכסף שישאר בכיס שלכם בסופו של דבר יהיה גבוה יותר. אך לצד זאת, כמובן שחשוב לזכור שכל השקעה כרוכה גם בסיכון מסויים (גבוה או נמוך - זה כבר תלוי במה תבחרו להשקיע).

אישורי משכנתאות - הדרך שלכם למשכנתא הטובה ביותר

זכרו שתמיד כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לפני שלוקחים משכנתא. כשאתם מקבלים את האישורים העקרוניים מהבנקים, כל הבדל הוא חשוב, ולכל אחוזון קטן יכול להיות הבדל של עשרות אלפי שקלים בשורת הרווח (או ההפסד).

אנחנו באישורי מעמידים לרשותכם את היועצים והמומחים הפיננסיים הטובים ביותר בשוק, תוך התחייבות ליחס אישי ושירות לא פחות ממצויין. צרו קשר דרך האתר לפרטים נוספים.